خانه / ورزشی / علم ورزش | بهترین میوه برای لاغری و چربی سوزی کدام است؟

علم ورزش | بهترین میوه برای لاغری و چربی سوزی کدام است؟

نوع مواد غذایی که ما مصرف می‌کنیم، ارتباط مستقیمی با سایز و درصد چربی بدن ما دارد، بنابراین از شنیدن میوه برای لاغری تعجب نکنید. مصرف میوه‌ها به بهبود گردش خون، افزایش سیستم ایمنی بدن، بهبود سیستم گوارش، درخشش پوست و مو و ارتقاء سلامت کلی بدن کمک می‌کند. همچنین راه خوبی برای سم زدایی بدن می باشد، اگر به دنبال راه حل‌های طبیعی برای کاهش وزن هستید، ما در این مطلب چند نوع میوه برای لاغری و چربی سوزی را به شما معرفی می‌کنیم.

میوه‌های تازه با ارزش سیری بالا و مواد مغذی که فراهم می‌کنند، در اصلاح نیازهای تغذیه‌ای شناخته شده هستند، زیرا بدن مقدار زیادی مواد مغذی ضروری را از دست می‌دهد و هنگام کم کردن وزن، انواع مختلف مواد غذایی که بدن به آن‌ها نیاز دارد بسیار محدود هستند.

میوه برای لاغری و چربی سوزی

گواوا

اگر چه این میوه در لیست میوه‌های مورد علاقه برای همه فصل‌ها نیست، می‌تواند گزینه کاملی برای کاهش وزن باشد. گواوا سرشاراز ویتامین C، فیبر، مس و پتاسیم است. این میوه همچنین دارای مقادیر کمی از چربی‌های اشباع شده و سدیم است، بنابراین خوردن آن هر زمانی که احساس گرسنگی کنید، مناسب است.

شاید معدود میوه‌ فروشی را بتوان در شهر‌های بزرگ پیدا کرد که نام آن را شنیده باشد، اما مردم جنوب کشور با آن انس و الفتی باور نکردنی دارند و این شاید به خواص دارویی و غیر دارویی بی‌شمار آن بر‌ می‌گردد. وجود شرایط اقلیمی خاص در برخی از مناطق استان هرمزگان بویژه در حاشیه دریای عمان و خلیج فارس سبب شده تا این استان مستعدترین نقطه کشور برای کشت این میوه باشد.

سیب

دومین میوه برای لاغری سیب است. حتماً شنیده‌اید که خوردن یک سیب در روز می‌تواند شما را نسبت به نیاز به پزشک ایمن کند، هر چند مقداری اغراق شده اما واقعاً سیب میوه مفید است. افرادی که قبل از غذا سیب می‌خورند به طور کلی در مقایسه با کسانی که غذاهای سبک مختلفی مصرف می‌کنند، کالری کمتر جذب بدن‌شان می‌شود. به علاوه، آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب ممکن است به جلوگیری از سندرم سوخت و ساز که موجب چاق شدن شکم یا شبیه “شکل سیب” شدن است، کمک کند.


پیشنهاد مطالعه: چگونه بر اساس شکل بدن درست غذا بخوریم؟


تمشک

بهترین میوه برای لاغری و چربی سوزی کدام است؟

استفاده از تمشک به دلیل مزایای سلامتی که دارد، روز به روز عمومیت بیشتری پیدا می‌کند، جدا از مکمل بودن نیازهای تغذیه‌ای، این توت خوشمزه نیز ممکن است به کاهش وزن کمک کند و همین باعث می‌شود در لیست انواع میوه برای لاغری قرار بگیرد.

این میوه ی شیرین دارای مقدار کمی کالری، چربی، سدیم و کلسترول است و مصرف  آن همراه غذای وعده اول روز یا خوردن آن همراه تنقلات واقعاً می‌تواند در افزایش توانایی بدن برای از دست دادن وزن کمک کند. به خاطر تسریع سوخت و ساز بدن، با اضافه کردن این میوه به رژیم غذایی خود هنگام کم کردن وزن می توانید به نتایج مثبتی دست یابید.

انار

محققان طی مطالعه‌ای که اخیراً در دانشگاه کارولینا انجام داده‌اند، متوجه شده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنل موجود در انار، متابولیسم بدن را تقویت می‌کنند. علاوه بر این، از ایجاد لیپیدها در عروق بدن جلوگیری کرده و اشتها را کم می‌کنند. وقتی صحبت از وزن کم کردن به میان می‌آید، انار حرف اول را می‌زند!

انار علاوه بر اینها کلسترول بد یا LDL را پایین می‌‌آورد، مواد سمی و مضر را دفع می‌کند و جریان خون را در بدن افزایش می‌دهد. این خواص، به زحمتی که بابت پاک کردن و خوردن این میوه می‌کشیم می‌ارزد! از نوشیدن آب انار خوشمزه لذت ببرید و از خواص ضد چروک و پیری آن بهره‌مند.

زردآلو

زردآلو به دلیل مزایای تغذیه‌ای و کمک به کاهش وزن، میوه شناخته شده‌ای است. زردآلو می‌تواند به پیشگیری از اختلالات پوستی، کم خونی، سرطان و یبوست کمک کند. به دلیل سطوح بالای فیبر و آب موجود در زردآلو احساس طراوت خواهید کرد. زردآلوی تازه دارای کالری و چربی کمی است.

گیلاس

بهترین میوه برای لاغری و چربی سوزی کدام است؟

گیلاس آبدار نه تنها برای جوانه‌های چشایی مفید است، بلکه به کم کردن وزن نیز کمک می‌کند. آنتوسیانین موجود در این میوه با افزایش آنزیم‌های ضد چربی مانع افزایش چربی‌های بدن می‌شود، مصرف این میوه به جای غذاهای سبک می‌تواند سطح کلسترول خون را پایین نگه دارد و باعث کاهش وزن شود.

گریپ فروت

شاید خوردن روزانه‌ی گریپ فروت ایده‌ی خوبی نباشد. در واقع این رژیم غذایی سرشار از گریپ فروت اصلا متعادل نیست. اما خبر خوب این است که گریپ فروت با چربی‌ها مبارزه می‌کند. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهند که با خوردن نصف گریپ فروت قبل از غذا، می‌توان وزن را کاهش داد. این میوه کالری کمی هم دارد؛ در واقع در نصف گریپ فروت فقط ۳۷ کالری وجود دارد، اما سرشار از فیبر است. اگر می‌خواهید برای تابستان وزن‌تان را کم کنید، نصف گریپ فروت را با صبحانه بخورید تا متابولیسم بدن‌تان بالا برود.

طالبی

بهتر است این میوه را در در یک روز گرم مصرف کنید، زیرا به رفع تشنگی کمک می کند و به شما احساس تازگی می دهد. این یک سنت است که هر تابستان یک طالبی در سبد میوه مردم باشد، چرا که نه تنها مزه خوبی دارد، کمک می کند بدن سالم باشد و آب بدن حفظ شود. طالبی غنی از ویتامین های B6، K و Cمی باشد و واقعا” چربی و سدیم کمی دارد، و خوردن آن در رژیم غذایی اختلال ایجاد نمی کند.


حتماً بخوانید: معرفی بهترین مواد غذایی عضله ساز و چربی سوز


موز

آخرین میوه برای لاغری در این مطلب، موز است. اکثر افراد میوه موز را دوست دارند چون به راحتی قابل حمل، برای سلامتی مفید و خیلی خوشمزه است. موز سرشار از فیبر و پتاسیم است و این دو به کم کردن وزن شما کمک می‌کنند. موز تنها میوه‌ی سرشار از ویتامین B6 است. تنها با خوردن یک عدد موز، ۳۰ درصد از ویتامین B6 شما تأمین می‌شود! ویتامین B6 سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را از شما دور کند. با مخلوط‌کن قوی خود، یک شیر موز عالی درست کنید. تنها با یک موز و مخلوط شیر و بادام، سلامت خود را بیمه کنید.

تهیه و تدوین: :elmevarzesh.com

 تلگرام علم ورزش


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

علم ورزش | درصد چربی بدن برای داشتن عضلات شکم بدون چربی باید چقدر باشد؟

با تمرینات منظم و صحیح در سالن بدنسازی به خوبی می­‌توانید عضلات خود را پرورش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *