خانه / ورزشی / علم ورزش | ورزش در منزل

علم ورزش | ورزش در منزل

ورزش در منزل یک رویای ایده آل از یک انسان قرن بیست و یکمی است! چقدر خوب می‌شد می‌توانستیم در منزل ورزش می‌کردیم و هیچ نیازی به خارج شدن از خانه نداشتیم. یا حداقل بعضی روزها را در پارک پیاده روی می‌کردیم و حداقل نیازی به باشگاه رفتن و شهریه دادن نداشتیم! این یک دغدغه برای تمام انسان‌هایی‌ست که می‌خواهند در حد داشتن یک سلامتی مطلوب ورزش کنند و بتوانند مقداری هم زیبایی و قدرت کسب کنند. ما در این مقاله به شما نشان می‌دهیم چطور در خانه ورزش کنید و به معنای واقعی از باشگاه بی‌نیاز شویم!

ورزش‌هایی را که می‌توان در خانه انجام داد

اگر می‌خواهیم در خانه به فعالیت بدنی بپردازیم؛ بایستی ورزشی را انتخاب کنیم که دارای چنین ویژگی‌هایی باشد:

  • عدم نیاز به وسایل خاص
  • عدم نیاز به فضای زیاد
  • داشتن برنامه برای ورزش در منزل
  • کارایی مناسب و خوب

اگر ورزش قرن ۲۱ رو مورد مطالعه قرار دهیم؛ می‌بینیم که جهان بشدت در تلاش برای خلق چنین ورزش هایی بوده است … که محبوب‌ترین‌های آن‌ها در طی چند سال اخیر با توجه به سرچی که مردم در گوگل انجام داده‌اند این ورزش ها هستند:

  • تی آر ایکس
  • کراس فیت
  • xbody
  •  ایروبیک

تی آر ایکس

تی آر ایکس ورزشی است که بشدت برای بدن شما مناسب است. با تی آر ایکس ورزش در منزل کاملا شدنی است! ورزش تی آر ایکس از دو بند با دو دستگیره ساخته شده است و ابداً کِش نیست! این بند قابلیت تقویت هر عضله‌ای در بدن را دارد و می‌تواند تا هر مقداری که دلخواهتان باشد به عضله‌هایتان فشار وارد کنید. تی آر ای کس در سال ۲۰۱۱ توسط رندی هنریک آمریکایی روی ناوگان دریا اختراع شد و پس از آن یکی از قابل حمل‌ترین و پر کاربرد ترین لوازم ورزشی در دنیا شد و برای ورزش در منزل هم مناسب است.

  • چون دارای بالشتک مخصوص ورزش در خانه دارد.
  • چون نیاز به فضای خیلی زیاد ندارد.
  • همچنین در جعبه ی خود دارای برنامه است.
  • ولی در رابطه با وسایل میتوان گفت شما نیاز به یک بند تی آر ایک برای ورزش در منزل خود دارید.

کراس فیت

کراس فیت یک ورزش مدرن و نوین است که بشدت با شرایط ورزش در منزل سازگار است. کراس فیت شعاری دارد منبی بر اینکه هر کجای جهان می‌تواند محل تمرین ما باشد! البته ورزش کراس فیت فلسفه‌های بسیار گوناگونی دارد به همین دلیل در مدت زمان کم جزو محبوب‌ترین ورزش‌های دنیا شد.

مهمترین فرق ورزش کراس فیت با سایر ورزش‌ها در این است که بشدت بر قابل کاربرد بودن حرکات تاکیید دارد و رشد همه جانبه ی فاکتور های آمادگی جسمانی از مهم ترین اولویت‌های اوست. کراس فیت می‌تواند مناسب کسانی که به دنبال لاغر شدن هستند باشد و هم مناسب کسانی که دنبال حجم گرفتن هستند بنابراین کراس فیت برای هر شخصی مناسب است و برای ورزش در منزل عالیست.

  • حرکت های ورزش کراس فیت تا ۷۵ % آن نیاز به وسیله ی خاصی ندارند و قابل اجرا در هر مکانی هستند.
  • تمرینات کراس فیت دارای برنامه ی مشخصی هستند و تقریبا همه جا میتوان آن ها را یافت البته اسم تمرینات کراس فیت wod است.
  • کراس فیت برای ورزش در منزل و هم در باشگاه مناسب است زیرا در خیلی از مواقع نیاز به فضای خاصی نیز ندارد.
  • ورزش کراس فیت کارایی خیلی زیادی دارد چرا که تمام فاکتور های آمادگی جسمانی را قویا تقویت می‌کند و کاربرد بسیاری دارد.

xbody

ورزش در منزل - چه ورزش‌هایی را می‌توان در منزل انجام داد؟

xbody فعالیتی است که ورزش در منزل را برای ما فراهم می‌سازد ولی در کشور ما عموما در باشگاه انجام می‌شود. ورزشxbody یک ورزش عالی برای تنبل هاست!  xbody در اصل جلیقه‌ای است که به دستگاهی وصل می‌شود و به وسیله‌ی امواج مغناطیسی می‌تواند چربی سوزی را تا سه برابر افزایش دهد و در حین فرایند ورزش در منزل می‌توانیم هر ورزشی را انجام دهیم.  xbody را می‌توان آینده‌ی ورزش جهان دانست زیرا اثر گزاری آن بر بدن واقعا خوب  و عدم مضر بودن امواج آن کاملا ثابت شده است.

  • xbody نیاز به فضای خیلی اندکی دارد تا فقط بشود یکسری حرکات ورزشی را انجام داد.
  • نیاز به یک دستگاه xbody دارد که هزینه خیلی بالایی دارد.
  • xbody را می‌توان با هر برنامه  تمرینی اجرا کرد و فرقی نمی‌کند که آن‌ها حرکات کراس فیت باشند و یا ایروبیک.
  • از لحاظ کارایی در بحث چربی سوزی بسیار موثر عمل می‌کند.

ایروبیک

ایروبیک یک فعالیت است که طی آن بدن به شکل‌های مختلفی به حرکت در می‌آید و می‌تواند به عنوان ورزش در منزل یا استفاده از یک روند چربی سوزی خوب و مناسب باشد. ایروبیک یکی از قدیمی‌ترین ورزش‌های دنیاست که به خوبی کارایی خود را پس داده است. اگر اهل فعالیت‌های پر تحرک هستید؛ ورزش مورد علاقه شما در خانه می‌تواند ایروبیک باشد. ایروبیک جنب جوش زیادی دارد و با افزایش گرش خون باعث سلامتی افراد می‌گردد.

ویژگی‌های ایروبیک

  • ایروبیک برای ورزش در منزل نیاز به فضای خاصی ندارد.
  • نیاز به هیچ ابزار خاصی ندارد و نهایتا یک استپ و چند ابزار جزئی دیگر.
  • برای داستن برنامه ایروبیک شاید به مربی نیاز داشته باشید ولی خیلی از منابع هستند که فیلم‌های آماده‌ای از آن نیز دارند.
  • در مورد کارایی در ورزش ایروبیک اختلافات بسیار است؛ ایروبیک در چربی سوزی و کاهش وزن عالی عمل می‌کند ولی در افزایش حجم و بالا بردن توان قدرتی ضعیف است.

در پایان

در نهایت این شما هستید که انتخاب می‌کنید چه ورزشی را برای ورزش در منزل خود انتخاب نمایید و حدالمقدور المان‌های گفته شده را در نظر داشته باشید. اما مسئله خیلی مهم این است که ورزش انتخابی شما حرکات و برنامه‌ای شفاف داشته باشد، چرا که علم روانشناسی معتقد است اگر ذهن انسان آینده‌ی یک عملی را واضح ببیند تمایل بیشتری برای انجام آن دارد و کاملا برعکس.


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

علم ورزش | ورزش هوازی یا کاردیو چیست و چه ویژگی‌های دارد؟

برای درک مفهوم ورزش هوازی لحظه‌ای را تصور کنید که در حال ورزش کردن هستید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *