خانه / ورزشی / علم ورزش | وقتی که عصبانی هستیم برای تخلیه انرژی چه ورزشی انجام دهیم؟

علم ورزش | وقتی که عصبانی هستیم برای تخلیه انرژی چه ورزشی انجام دهیم؟

همه‌ی ما می‌دانیم عصبانیت چیست و چه حسی دارد و بخشی از احساسات طبیعی ما انسان‌هاست. در روزهایی که احساس می‌کنیم تمام انرژی‌های منفی و تنش‌های روانی درون‌مان جمع شده و آماده‌ی انفجار است، چیزی مثل باشگاه رفتن و عرق ریختن دقیقا همان چیزی است که نیاز داریم تا کمی سبُک شویم. انجام چند تمرین ورزشی وقتی که عصبانی هستیم، یک راه بسیار عالی برای تخلیه‌ی خشم درون به شیوه‌ای سالم است.

ورزش راه بسیار خوبی برای تسکین استرس است، چه به صورت تمرینات بدنسازی باشد، چه به صورت دویدن و یا چند حرکت آرامش بخش یوگا. با ورزش می‌توانید ذهن خود را از آنچه حال‌تان را بد می‌کند رها کنید. نوع ورزش و تمرینی که انتخاب می‌کنید کاملا به خودتان بستگی دارد و اینکه در این روز خاص چه حرکتی حال‌تان را بهتر می‌کند، اما چند تمرین وجود دارد که به خصوص برای روزهایی که احساس انرژی منفی و خشم می‌کنید، مناسب‌تر و موثرتر است. این بار که کسی یا چیزی واقعا عصبانی‌تان کرد و نیاز داشتید هر چه زودتر از این حس بد رها شوید، تمرینات زیر را انجام دهید و حال‌تان را خوب کنید.

چند حرکت یوگا انجام دهید

بله درست است که وقتی عصبانی هستید طبیعتا دل‌تان یک حرکت تند و شدید می‌خواهد که چالش برانگیز باشد و خشم‌تان را بیرون بکشد. اما حرکات آرام یوگا نیز می‌توانند با شیوه‌ای که تنفس و حرکت بدن را به کار می‌گیرند، تنش و بیقراری درون‌تان را دور کنند. اجازه دهید تمرکزتان روی سادگی دم و بازدم‌های عمیق‌تان معطوف شود، نه موقعیت فرساینده‌ای که از کنترل شما خارج است. حرکات یوگا این امکان را فراهم می‌کنند تا چیزی که در ذهن و بدن‌تان جاری است اما در خدمت شما و به نفع شما نیست، در وضعیت آرام‌تر و دوستانه‌تری قرار بگیرد.



پیشنهاد مطالعه:

آموزش حرکات یوگا برای کاهش استرس و افزایش قدرت

بدوید

دویدن به طور کلی راه فوق‌العاده‌ای برای تسکین استرس، کاهش احساس افسردگی و حتی تقویت اعتماد بنفس است. اما اگر روزی دچار احساس بدی شدید که به هیچ طریقی نمی‌توانید از خشم و انرژی منفی درون‌تان خلاص شوید، برای دویدن بیرون بروید یا اگر امکانش نیست باشگاه بروید و اسپرینت انجام دهید.

این تمرینات می‌توانند به اندازه‌ی کافی ذهن‌تان را به چالش بکشند و حواس‌تان را از حس بدی که دارید پرت کنند و در نهایت حال‌تان بهتر شود. اگر به چالش بیشتری نیاز دارید می‌توانید تردمیل را در حالت شیب‌‌دار قرار دهید یا اگر امکانش هست تپه نوردی کنید. در پایان همه‌ی این تحرکات کاملا از نفس می‌افتید و شاید اصلا دیگر یادتان نیفتد چرا اولش عصبانی و ناراحت بودید.

یک دور تمرین تناوبی پُرشدت انجام دهید

تمرینات تناوبی پرشدت (اینتروال) سخت هستند اما برای تخلیه‌ی انرژی منفی، مخصوصا وقتی که فرصت کمی دارید، بسیار عالی‌اند. تمرینات تناوبی پرشدت سبب ترشح مقدار زیادی از هورمون‌های حال خوب در سیستم بدن‌تان می‌شوند، بنابراین هر چند از نظر تکنیکی با خشم درون‌تان حرکات را انجام می‌دهید اما در واقع مقدار زیادی اندورفین ترشح می‌کنید و خیلی زود احساس متفاوتی خواهید داشت.



پیشنهاد مطالعه:

تمرینات اینتروال HIIT چیست و چرا سریع ترین راه برای چربی سوزی است؟

توپ طبی را محکم به سمت دیوار پرت کنید 🙂

وقتی که عصبانی هستیم برای تخلیه انرژی چه ورزشی انجام دهیم؟

برای‌تان پیش آمده که آنقدر از دست زمین و زمان عصبانی باشید که دل‌تان بخواهد صندلی را بردارید و به دیوار بکوبید؟ بسیار خب برای بیشتر افراد پیش آمده، اما راه بهتری هم وجود دارد. می‌توانید به نزدیک‌ترین باشگاه محل‌تان بروید و توپ طبی را به دیوار بکوبید یا به زمین بزنید. پرت کردن توپ ورزشی به سمت دیوار یک تمرین بسیار انفجاری است که میان تنه‌تان را نیز تقویت می‌کند. ضمنا بعد از اینکه یکی دو ست از این تمرین ساده را انجام دهید می‌بینید چقدر از احساس خشم و منفی‌تان کم شده است.

بوکس تمرین کنید

این توصیه شاید به نظرتان تکراری بیاید اما اگر به کلاس بوکس بروید و کیسه بوکس را به چشم هر چیزی (یا هر کسی) که خشمگین‌تان کرده ببینید، می‌توانید تمام ِ مدت تمرین‌تان را مثل یک درمان آرامشبخش تلقی کنید. بوکس، استرس و تنش را تسکین می‌دهد، تمام بدن از سر تا پا را تقویت می‌کند و شما را از منطقه‌ی امن و آرام‌تان بیرون کشیده و سوپرمن درون‌تان را آزاد می‌کند.



پیشنهاد مطالعه:

فواید آموزش بوکس برای فیتنس

حرکت ددلیفت را انجام دهید

دد لیفت یکی از بهترین تمرینات هنگام خشم و عصبانیت است.  بلند کردن یک چیز سنگین و دوباره پایین بردن آن حس خوبی به شما می‌دهد، فقط مراقب باشید هنگام انجام دد لیفت، فُرم درست را اجرا کنید.

تهیه و ترجمه: emevarzesh.com


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

علم ورزش | چربی سوزی با کتل بل

کتل بل [Kettlebells] یکی از ابزارهای مورد علاقه‌ی من برای سوزاندن چربی است. بعد از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *